Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

JOGJAKARTA>SOLO>JOGJAKARTA

Sabtu, 1 Ogos 2009

Tanggal 23julai-29julai2009 merupakan hari yang aku nanti2kan untuk ke sebuah negara yang terkenal dengan kebudayaan dan sejarah iaitu Indonesia. Daerah yang akan aku kunjungi adalah Yogjakarta. Tempahan tiket telah dibuat selama setahun. Wah! mcm lame tapi sebenarnye kejab je..Tiba hari nk flight pun aku rase mcm mimpi. Pergi bersama geng2 volunteer SALAM, diorg ni sempoi je,sebab rakan2 rombongan seramai 7 orang iaitu 2 lelaki dan 5 wanita. Aku,Fifi,Erma,Ermy,Sarah,Ida dan Zam merupakan rombongan cik kiah ke jogja. Perjalananku bermula di stesen komuter Tg Malim ke KL Sentral,sebelum itu terpaksa transit & tukar tren di Rawang. Perjalanan mengambil masa lebih kurang sejam ke KL Sentral. Setibanya di KL Sentral, seperti yang telah dijanjikan untuk berkumpul di sana..Aku xnmpk pun batang idung bebdk ni..So aku bfast dl di Mc'D. Sedang menikmati hidangan pakej bfast,tetiba sekumpulan warga istimewa orang-orang buta ddk bersebelahan dengan mejaku. Ada 5 orang semuanya yang cacat penglihatan tidak termasuk cikgu diorg. Perasaan syukurku menyala2 apabila melihat mereka yang tidak sempurna hendak menikmati hidangan sarapan pagi. Dalam fikiran ku hanya terbayangkan bagaimana sekiranya diorg nk berjalan sambil bercuti tetapi tidak dapat melihat. Sedihkan?...Sedang syok melayan perasaan aku,ternampak ermy yg sedang melambai-lambai tangan. Bebudak lain pun ade cume Sarah & Ida je xde..Diorg tggu kt LCCT..So kami berlima aje akan bergerak dari KL Sentral. Diorg nk tukar duit kt money changer..Aku pun rase nk tukar lagi selepas tukar RM500 di Tg Malim..Rase-rase mcm xcukup je..So tukar RM200 lagi...Total2 dalam Rp1juta lebih..Kayoo pakcik!!!...P2 diorg baru nk bfast..So gie la makan kt tingkat atas KL Sentral. Rupenye kt tingkat 1 KL Sentral ade Food court..Kalo aku tau bfast kt situ. On the way nk ke Food court, aku singgah di 7E beli jajan untuk bekalan semasa di Jogja nnti.. Aku ni cerewet ckit bab makan..Kalo xsedap aku xnk makan..Kalo sedap aku mkn banyak2..Yum2!!...So kitorg lepak kt Food court dalam setengah jam. Selesai je makan kitorg terus mendapatkan tiket ekspress ke LCCT. Perjalanan ke LCCT memang aku xtau,yg aku tmpt tu dekat dengan KLIA...hehehe...OK sok sambung yeee...

0 ulasan to JOGJAKARTA>SOLO>JOGJAKARTA:

Catat Ulasan