Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Ugly Betty

Khamis, 22 Oktober 2009











Sitcom Ugly Betty antara cerita yang paling aku minati..Setiap minggu aku mengikuti siri episod berkenaan jam 9.30 malam setiap Rabu di siaran 8tv. Cuma aku confius sedikit dengan keaslian layar asal sama ada ianya terbitan telenovela or ABC Channel. Walaupun begitu,what i want to sharing with u'll is honesty and real beauty..
It not come from ur phyisical and style what u have but it from our deep heart and humanism. Nobody perfectful and less of weakness. But we must beliv Allah know every single thing. In that situation and reality,discrimination always happen in our life...
Ramai manusia yang hanya memandang diri orang lain adalah tidak sehebat dirinya, walaupun sebenarnya kekurangan diri sendiri melebihi daripada orang lain. Melalui siri episod Betty telah banyak menerima dugaan di sepanjang kerjayanya walaupun beliau adalah seorang yang mempunyai effort untuk membantu rakan-rakan sepejabat dan syarikat. Mengalami masalah perhubungan yang sentiasa dihalangi oleh manusia yang memandang sebelah mata kepadanya.
Her family always to support and give oppourtunity that she solved the problem. Walaupun, in reality,we cannot to realized and solved the problem in a minute. Aku ramai mempunyai kawan-kawan suka membanding-banding diri terhadap orang lain. Semua manusia ada kelebihan yang tersendiri. Rupa paras bukan pengukur segala-galanya. Ianya akan luntur setelah dimamah usia.
Janganlah terlalu ego untuk menyedari kelemahan diri sendiri. Kadang kala kita terhimpit di antara kebenaran untuk menunjukkan diri kita memerlukan seseorang untuk berkongsi masalah dan memberikan pendapat sebagai panduan di dalam hidup.
AKU SENTIASA MENCARI KAWAN-KAWAN YANG BEGITU MEMAHAMI ERTI PERSAHABATAN. Bagi aku mudah untuk aku berkomunikasi dan berkongsi pendapat tidak kira masa dan ketika. Aku bukan seorang yang istimewa walaupun aku sedar kedudukan aku sekarang tetapi apa yang aku inginkan adalah persahabatan yang lebih erat dan akrab. Walaupun terpaksa mengorbankan diri sendiri demi rakan-rakan yang disayangi. Kadang-kadang kawan2 lebih memahami untuk kita berkongsi masalah. Walaupun begitu aku pernah mengalami saat-saat dipergunakan dan hanya diperlukan apabila kawan-kawan mendapat masalah. Sedar tidak sedar setiap yang berlaku ada hikmahnya. Aku telahpun melalui saat-saat suka duka bersama rakan-rakan yang paling rapat dengan diriku. Tidak perlu la aku menyebut nama-nama mereka tetapi i still keep touch with him.
Betty sahaja dirundung malang dengan rakan-rakan yang sentiasa mengambil kesempatan terhadap dirinya. Maybe she must follow the script and storeyboard. Keyakinan yang ditonjolkan kadang kala memberikan motivasi kepada diri sendiri. Sebenarnya,bila-bila masa sahaja kita boleh muhasabah diri...Menonton tv pun boleh muhasabah diri..tak perlulah nak bayar konselor2 sampai beribu-ribu ringgit.
Kadang-kala bile menonton Ugly Betty kita mendapat tip-tip tertentu untuk shoping...HEHEHE..
TIP BETTY BILA TIADA DUIT TAPI NAK SHOPPING JUGAK...
1. Kalo boleh keluar dengan kawan-kawan yang tak tahu malu lebih mudah untuk menyembunyikan diri sekiranya anda berasa malu...HEHEHEHE...
2. Join aktiviti sosial yang boleh memberikan kita free gift seperti t-shirt,tag and etc.
3. Sekiranya hendak menyebarkan connection and bisness please prepare your bisnesscard and showing that u're every interested to introduce yourself and make connection. Kalo bernasib baik anda akan dibelanja makan..tetapi AWAS!!! jangan sampai kene tipu.
4. Sila ke camp food yang menyediakan taster percuma so anda telah mengurangkan kos lunch or dinner and at the same time u can practice your diet.
5. Mc Donald telah memberikan promosi harga rendah untuk lunch 12am-3pm..so anda boleh berjimat untuk mendapat menu value meal dengan kadar yang rendah. *fuart theory*
6.Spend ur time at IKEA especially AS IS store are selling the ex-display product and rejected product. *fuart theory*
Finally,just enjoy your holiday and window shopping!!! and enjoy the pieces of art by Arwah Yasmin Ahmad...The moral of the storey..Kita telah dipengaruhi oleh iklan-iklan komersial yang menunjukkan kecantikan sebenar melalui kosmetik & fizikal sahaja tanpa melihat dari sudut hati yang sebenar...


0 ulasan to Ugly Betty:

Catat Ulasan