Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Aidiladha

Jumaat, 27 November 2009

Allhamdulillah bersyukur ke hadrat Ilahi..Aku masih diberi peluang sekali lagi untuk merayakan Aidiladha. Walaupun sambutan hari raya Aidiladha ini tidak semeriah Aidilfitri..Seharusnya di sambut meriah..Lagu Aidiladha pun xde kan??..lagu orang pergi haji ade..HEHEHE..


Citer pasal Haji..The most beautiful place in the world..Mekah & Madinah..Seronok kalo g sana..InyaAllah..Ada rezeki nanti memang hendak pergi lagi..The Holy City in the world..Tahun ini sahaja 6 juta umat Islam dari seluruh pelusuk dunia telah menunaikan Haji..Semoga mereka kembali dengan Haji yang marbrur..Amin.. Tahun ini kat kampung tak sure sape buat qurban..Aku jarang balik kampung kalo raya haji ni..Lepak rumah je..Yang penting dapat g sembahyang raya..Pagi tadi selesai sudah menunaikan sembahyang raya..petang ni pergi umah atuk & nenek..Pastu horrey-horrey atau tido je..


Malam ni nak layan citer Nur Kasih episod akhir..Layan siot citer nie..Sebab Adam tu arkitek tapi tak semua arkitek macam tu k u all.. AidilAdha ini memgingatkan kita tentang pengorbanan manusia kepada Tuhan..Skopnya amat luas dan manusia sentiasa diuji dengan pelbagai dugaan yang mendatang..Kesabaran yang tinggi serta keimanan yang teguh dapat membentuk muslim atau muslimah yang berjaya. Aku bukan ustaz pun nak sembang agama dengan korang..Cukup lah untuk muhasabah diri..

0 ulasan to Aidiladha:

Catat Ulasan