Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Berg or Bird

Ahad, 22 November 2009
Inilah Bird...Lelaki yang penuh misteri..HAHAHAH

Masa dalam flight China Airline..Bird duduk belakang buat lawak tak abis2.Aku duduk dengan Kamal..


Kami sebenarnya cuak sebab kami group pertama ke Hong Kong,second group bertolak lewat sehari.


Lily sorang ja perempuan yang follow group aku..



Aku,Bird,Kamal & Lily sempat menjelajah seluruh Hong Kong,nasib baik kitorang tahu baca map...



Itu la nama kawan aku..aku confius nak panggil dia apa..aku tak berapa sihat sejak kebelakangan ini..ye la cuaca tak menentu..aku pun jadi tak menentu..Ikut angin..HEHEHE..Nak jadi cerita aku kenal mamat ni masa kt UiTM Sri Iskandar. Memang kerek giler la,maklum la dia senior aku walaupun aku tua sikit..Aku Part 1 dia Part 2..Selang satu sem je..Aku pun layan je la sesi suaikenal dengan batch diorg..Ramai budak-budak perempuan compare dengan batch aku,sebab kebanyakan dari Poly or IKM..Nak jadi cerita,kami pernah boikot sesi suaikenal dengan diorang ni..Panjat Pagar dan lari ikut hujan..Adventure giler..Budak-budak Archi memang suka benda2 adventure..Sampai jumpa kancil la dalam hutan tu..Memang lawak la,kami main lari-lari dengan senior..Paling syok panjat tangki air kat depan hostel malam-malam..sebab malas jumpa senior yang poyo tu..Dulu la,sekarang kalo jumpa balik ok je,bidang archi tak ramai..kalo jumpa kat luar muka yang sama ja..bosan gak..

Si Bird ni memamg kaki lawak lepas dia sama-sama aku masuk study buat degree kat UiTM Shah Alam. Tak sangka pulak jumpa dia lagi,masa interview dulu pun aku jumpa tapi just tegur je la..Last2 dia dapat jugak..Memang budak yang selamba & suka buat lawak yang menceriakan kelas..Sampai pensyarah-pensyarah tak boleh tahan dengan lawak dia..Kalo ada geng dengan Cacing (nama samaran kawan aku) lagi best..nak pecah perut dibuatnya.

Dalam lawak-lawak dia pun,ada citer sedih..Kadang-kadang dia buat lawak sebab tension..Last-last dia mengaku lepas aku balik umrah..Sama-sama ambil paper sangkut,3 kali pulak tu sangkut,siap ambil supplement sekali..Paling syok,muka-muka sangkut suma tak pernah jumpa sebab kaki tuang kelas & entah aku tak pernah nampak la..Aku pun selalu gak tuang kelas..EHEHEHE

Petang tadi, aku jumpa dia dekat IKEA..Dia sudah berumahtangga bersama Nissa,junior aku..Dia pun kawin mengejut je,itu pun clasmate aku bagitau..Aku mendoakan mereka bahagia..Kalo aku gie Terengganu..boleh lah singgah kedai kain dia kat pasar payang..Bisnes tetap jalan walaupun pemergian ayahnya,jadi kontraktor sambilan untuk mempraktikan ilmu yang 6 tahun kami belajar...ermmm..





0 ulasan to Berg or Bird:

Catat Ulasan