Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

KONVO SI DIA....HEHEHE

Selasa, 24 November 2009
Hi..It me..Miss Graduatee!!

Si Dia with her best fren..

Me and Si Dia..



From left: Me,Si Dia and her mom..

I'm so happyy....kuci2!!!

Salam..Arini aku ambik cuti sebab si dia konvo..keje??..Aku tinggalkan kejap..Aku dah tinggalkan wasiat mana yang patut untuk staf-staf aku uruskan..Kerja still on going..Aku terus melangkah keluar dari rumah..Semua persiapan telah dibuat termasuk untuk menguruskan yuran pelajaran bagi Pembiayaian Pendidikan KWSP & settlekan bil2..

Cuaca agak mendung & hujan renyai-renyai membasahi jalan..Aku tak berapa familiar dengan Putrajaya..tapi bole la,tibai je la..Sampai di PICC aku message si dia..Rupa-rupa sudah tukar tempat di Perbadanan Putrajaya..

Majlis agak sederhana dan aku mengambil kesempatan untuk meninjau sekitar bangunan..Rekaan yang teknikal dan menggunakan material berkualiti..Itu standard di Putrajaya..Sempat membeli bunga untuk si dia..aku terus memerhatikan gelagat ahli keluarga yang hadir sehingga jam 12.30am..Para Graduan telah pun keluar..Aku mencari-cari si dia..Cuma yang aku jumpa rakan sekuliahnya..

Puas mencari akhirnya aku bertemu juga dengan si dia..Seronok rasanya bertemu dengan si dia & bonda si dia..Tanpa membuang masa sesi bergambar..Cuaca pun agak baik..Persekitaran agak cerah dan memberikan kami bergambar bersama..Puas bergambar,perut pun lapar..Yela kan waktu makan..Aku mencadangkan kami ke Alamanda sahaja memandangkan aku tidak berapa familiar dengan jalan di Putrajaya..Aku sampai agak lewat disebabkan kurang tanda arah ke Alamanda..

Kami terus mencari lokasi..Aku rasa The Chicken Rice Shop sesuai sangat,menu pun ok and layanan pun ok..Aku pernah makan di Subang Parade masa bertemu proposal dari Cacing..Lama menunggu Cacing aku terus makan dulu..Menu pun memberangsangkan..Ok la not bad..

Selepas makan aku perlu bertolak ke Shah Alam untuk ke INTEKMA bagi mendapatkan surat pengesahan pelajar untuk memohon pengeluaran KWSP..Si Dia sempat memberikan present sempena Birthday ku yang akan datang..Thanks you my dear!!!..Saya tak harap apa2..Cukup la buat awak bahgia..Muahhhh!!!!

Aku terus melangkah keluar dari Alamanda ke Shah Alam..Pening gak kepala aku memikirkan laluan..kadang-kadang je lalu..Ingat-ingat lupa dahh..Alhamdulillah sampai jugak..Aku masuk ke pintu 3 Uitm..Rupa-rupa INTEKMA terletak di Seksyen 7 di dalam Hotel INTEKMA...Aku terus menuju ke sana disebabkan aku pernah pergi untuk menghadiri seminar Environmental anjuran Dr Mariam..

Sesampai di INTEKMA..Aku confius lagi..Lalu bertanya pada Pak Guard kat situ..Pak Guard tu siap tunjuk jalan sampai depan iPSIS..Thanks you Pak Guard..Aku sebenarnya anti kt Pak Guard dulu,asyik kene saman parking je..Huhuhuh..RM200 maaa...tak bayar tak boleh konvo...Huhuhuhu..Akhirnya urusan berjalan lancar..Aku terus ke KWSP Shah Alam di Seksyen xtau lak aku..HEHEHE..tapi jalan aku ingat la..Sampai je,aku ambil nombor..Akak Receiption tu tanya aku..Urusan apa dik??Aku tunjukkan borang aku??..Oo pencen kata akak tu..mybe dah pukul 4 akak tu mamai kot..huhuhu..Aku bgtau nak berurusan pembiayaian pelajaran..

Tak lama dalam 15 minit,no aku disebut..Akak kat kaunter ni ramah gilerr beb..Layan la..Adik nak buat apa ni??..Saya nak sambung study kak..Oyeke?? katanya..Terus dia tengok kursus aku amik..Pelik lah kursus adik ni..I never heard before?..I just said ''I'm the third batch''..Oic!Let me know,actually what is Conservation??She said..I said"It more to environmental and preserve the old building"..HAHAHA..Aku kelentong je.."Can i see ur Degree result"she said..I just said "Sure kak"..My result is cukup-cukup makan je..Do you have French Language as Third Language..I said "Yes,actually we have the chosen language were desired by student".."For PLK we don't have any chosen just Arabic & Chinese"..I said "Mybe about the amount of student"..Terus speaking London..Akak tu amik PLK kt UiTM gak..She was Masscom student..Patut speaking berabuk..HAHAHA..
Settle semua urusan,aku terus bergerak ke Subang antar susu Aqil & Ika..my sister Pza kirim..Terus aku bergerak ke Mutiara Damansara..Lepak & Solat kt IKEA,lepas tu terus beli barang dapur siap-siap..Nak Shoping baju..Tapi baju yang aku nak tiada saiz..HUHUHUHU..Terus aku belah balik..Nextime la g shoping...

Seharian di Putrajaya,Shah Alam,Subang & Mutiara Damansara,aku terus melangkah pulang dengan penuh kepuasan & gumbira dapat bertemu Si Dia...HEHEHEHE





0 ulasan to KONVO SI DIA....HEHEHE:

Catat Ulasan