Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

School Holiday...

Khamis, 19 November 2009

Salam n bonjourrr..Aktiviti kerja aku hari ini sangat padat dengan projek end of year. Bila letih rasa nak joging je..So disebabkan cuaca hari ini sangat baik..Aku melangkah keluar dari office untuk berjoging..Aku memang rajin berjoging..Sebab aku jarang main futsal ke,badminton ke,tennis ke...Memang aku tiada bakat la..Sejak sekolah aku ni dikategorikan orang yang tinggi lampai ramai orang yang impikan tinggi macam aku..HEHEHEHE...Aku aktif dalam seni ja..Masa duduk Asrama Putera Sekolah Menengah Vokasional Muar (sekarang Sekolah Menengah Teknik Muar) aku ini selalu jadi perhatian jugak la..Kalo main volleyball,aku tiada kat court bola tampar,suram la suasana court tu..budak-budak hostel mesti nak tengok aku servis sambil makan biskut mayat & milo kacau tak rata (cukup sebulan botol air kene tukar sebab dah berkarat dengan warna milo,sampai sekarang aku tak tahu jawapannya kenapa??entah milo ke apa,makcik kantin tu buat)..Sape bole amik servis aku memang dia hebat la..Aku ingat lagi sorang je boleh ambil cikgu praktikal dari Sabah..Huhuhu..Dia je boleh ambil servis aku..Terkezut gak aku masa tu...Selalunya siap yang ambik servis aku mesti kene mukanye..HEHEHE


Bila dia servis,aku sorang ja boleh ambil..memang dia attack aku je..birat tangan aku..huhuhu..Memang balik hostel ketua dorm aku akan tolong urutkan.Baik betul dia dengan aku,sebab aku satu sekolah lama dengan dia di Sekolah Menengah Raja Muda,Muar..Tetiba pulak teringat zaman hostel..Aku memang popular gak la sebab aktif dalam seni..Setiap kali persembahan aku je masuk dengan kawan-kawan sekepala dengan aku. Tapi aku ni low profile la..Study pun ok la..Subjek seni paling aku minat..tiap2 minggu lukisan aku tertampal atas dinding..aku rasa puas la..Tapi cikgu aku pun pelik,sebab aku lukis yang tak terjangkau dek akal..Aku pun dapat idea sponton je..Budak-budak kelas aku tak suka sangat la subjek tu..kesian tengok diorang kene denda lari atas court bola tampar yang tiap-tiap petang aku main bola tampar..kalo teringat balik memang gelak la..macam-macam ragam..HAHAHA..


Naik Form 5,aku jadi pengawas..Imej aku terus berubah..nampak mature sikit..kata budak-budak pompuan la..pada aku sama je..lagi untung..kasut sekolah aku hitam,tak perlu basuh..HAHAHA..Karangan aku pun selalu dapat pujian cikgu..Satu jam,aku boleh buat karangan 5 muka surat..Entah la,idea mencurah-curah..Aku boleh tulis sampai aku pun rasa pelik..Cikgu aku pun pelik tengok aku..tapi aku memang minat gak menulis..Penah aku dapat tempat ke 3 pertandingan menulis esei,glamour gak nama diumum masa perhimpunan..masing-masing tengok aku sebab masa aku amik hadiah,aku xcident motor,so seluar aku terkoyak kat lutut la,xsempat nak buat seluar..HAHAHA..nampak berserabut gak aku masa tu,baru lepas xcident jatuh di persimpangan empat laluan empat disebabkan minyak lori tumpah..Aku jatuh sorang-sorang,xda sapa tolong aku..Sakitnya xusah cakap la..koyak lutut dan siku aku..Time aku balik sekolah tu...HUHUHUH



Cuma masa je tak mengizinkan dan sejak study dari poly sampai universiti aku memang tiada masa hendak menulis..Buat assignment,dissertation and thesis..itu je la..dah graduate and keje baru ada masa..itu pun jika ada idea..Aku dah tak macam dulu2..bagi pen & kertas terus boleh menulis sampai 20 muka surat..Akan aku kupas satu persatu..



Masa sekolah Vokey,aku rasa macam silap coz..Aku ambil Binaan Bangunan memang cita-cita nak jadi arkitek katanya..Selepas je mendaftar aku telah ditawarkan pertukaran kursus disebabkan kelulusan PMR aku ok la masa tu untuk kursus Elektrik or Elektronik...Tapi aku memang tak minat sebab otak aku tak mampu nak fikir benda-benda elektrik..macam kena short-circuit je..HAHAHAHA..Masa Form 2,bile time subjek KHB (Kemahiran Hidup Bersepadu) aku aku elergi tengok L.E.D..Dalam ramai-ramai L.E.D aku je tak bernyala..Cikgu aku pun pelik..Awat budak ni susah sangat buat tugasan,sampai patah kaki L.E.D..HUHUHUHU..Aku teror bab masak la..Bila time masak,cikgu siap tunggu nak rasa masakan aku..Sebab abah aku tukang masak..Memang cikgu puji aku masak sedap..HEHEHEHE..Padahal aku bubuh je lebih-lebih sayur group lain..Budak-budak Cina kelas aku tak reti masak sangat so aku ambik la apa yang patut..Diorang pun bagi..HEHEHEHE



Ramai cikgu-cikgu Vokey confius tengak aku,sebab aku rapat dengan budak-budak katering..Diorang ingat aku budak Katering,padahal aku budak BB..Bengkel aku pun sebelah dapur masak diorang..Time diorang masak,memang berbau masakan diorang sampai kat bengkel kayu aku..so balik hostel mesti diorang tau pau untuk aku..time puasa la memang menduga aku..bila buat kerja-kerja bata,memang tak larat la..Aku susun ikat bata memang senget-senget la..Berat badan aku jatuh mendadak..Abah pun risau sebab aku kecik-kecik dulu macam Syafiq cili padi..Masuk Vokey aku kurus macam papan..Ye la,makan tak sedap,entah apa-apa..p2 aku buzy dengan aktiviti kelab and Ajk Asrama..



Lagi satu bila duduk hostel,bila duduk hostel makan ikut time,dulu aku melantak je kat rumah..aku rasa macam tak cukup makan..so bila malam aku rasa lapar gilerr..bila abis prep malam,aku cepat-cepat pergi rumah warden kat blok sebelah rumah,sebab wife dia ada jual mee siput..so that is my additional menu..aku akan bungkus bawak balik dalam lima keping..Kalo aku nak makan aku tunggu budak-budak dorm C4 (nama bilik aku ler tu) tidur..time tu la aku makan dalam kelambu sambil baring..HAHAHAHA...Tak nak bagi diorang kongsi makan..HAHAHAHA...Moralnya;jangan amalkan budaya tersebut,nanti tercekik makan sambil baring..HAHAAHAHAHAHA...

Aku paling suka prep malam,memang time untuk tidur atau sembang-sembang..Tapi satu malam,ketua warden buat rondaan..ramai yang kantoiii..nasib baik la aku tak tidur..sakit ooo kene rotan ketua warden macam duri rotan tak buang,aku penah kena sebab tak bangun sembahyang Subuh..Aku jenis tido jadi kayu terus..HAHAHAHAHA...Ketua Warden kenal aku,sebab aku pernah mintak tukar kursus..sebab tak larat angkat bata (manja la)HAHAHAHA..Tapi dia tak bagi sebab dulu masa offer aku tolak..Yelakan nak jadi arkitek...HEHEHE..Dah jadi dah pun..Warden tu pun dah pencen dah kot..Cikgu Noordin..Paling aku tak boleh lupa bila dia menyanyi kareoke lagu Jamal Abdillah..Kekasih Awal & Akhir pada malam Annual Dinner..Lawak giler siot muka dia..HAHAHAHAHA..Dari Singa Jantan terus jadi Singa laut..HAHAHAHA..xbaik tau..Sori Cikgu Noordin..Kalo cikgu baca blog saya mesti cikgu ingat kot kat saya lagi..HEHEHEHEHE...

Weken je kat hostel,aku paling suka..dapat mandi puas-puas kat kolah luar hostel,pastu kitaorang basuh kasut & baju ramai-ramai..best gilerr..lepas lunch bole lepak kat bilik..Kadang-kadang famili aku datang jenguk..paling best diorang bawak bekal sekali..Sedih gak bila kena tinggal..Mula-mula..lama-lama biasa...Tapi paling tak syok bila ada kes,budak-budak fly malam,isap rokok kantoiii...Dah hisap rokok,pandai-pandai la cover..Kantoi menyusahkan orang kena tengok korang kene libas dengan rotan berstep-step..Huyoooooooooooooo...Sakit bro!!!..

Itu la pengalaman aku masa sekolah Vokey..Memang kami tak sangka kami adalah barch terbaik untuk 1995 result SPMV seluruh Negeri Johor Darul Takzim..Aku pun tak sangka result aku cemerlang..Teringat klasmate semua 4BB & 5BB,budak-budak hostel ASPURA &ASPURI..Cikgu-cikgu ku..Aku sudah lupa nama diorang tapi aku still ingat jasa diorang...Thanks you,May Allah Blessed You..

0 ulasan to School Holiday...:

Catat Ulasan